Qui som?

Som un grup de joves del poble i de rodalies disposats a reactivar l'Esplai d'Avià amb moltes ganes, molta empenta, motivació i, sobretot, molta il·lusió. Estem motivats per fomentar la implicació infantil i juvenil al poble. A més, volem oferir la possibilitat d'educació en el lleure als nens i nenes d'Avià i rodalies perquè així puguin créixer dins d'uns valors humans, formar-se com a persones i concebre els seu temps lliure com un espai privilegiat. 
Tot això ho duem a terme amb sortides d'una tarda (dissabte o diumenge) al mes, tres sortides del cap de setmana al curs, una sortida amb els pares, trobades amb esplais d'altres municipis gràcies al ESPLAC (associació d'esplais) el qual estem federats. 



Quin ideari tenim?

L’objectiu general del nostre projecte és oferir la possibilitat d’educació en el lleure als nens i nenes d’Avià i rodalies perquè així puguin créixer dins d’uns valors humans ,formar-se com a persones i concebre el seu temps lliure com un espai privilegiat, amb la intenció que els valors que es creïn transcendeixin a les altres situacions de la vida, transformant-la. Basarem  el nostre objectiu en:

  • El LAÏCISME: No creiem en cap religió però les respectem totes. Per tant, no podem dur a terme cap activitat relacionada amb alguna religió.
  • El PROGRÉS: Ens adaptem als canvis de la societat. No ens basem amb el que sempre s’ha fet, sinó que evolucionem.
  • El TERRITORI: Entenent-lo com el sentiment d’estima i respecte cap a la nostra terra des de l’entorn més pròxim fins el coneixement de d’altres territoris amb l’objectiu de comprendre i valorar totes les altres cultures.
  • La IGUALTAT: Ho entenem com educar en el respecte cap a totes les condicions de gènere, orientació sexual, classes socials, ètnies i persones amb diversitat funcional.

Quin projecte educatiu tenim?

OBJECTIUS EDUCATIUS 

PERSONAL:

L’infant envers ell mateix:


  • Que es conegui, s’accepti, es respecti i s’estimi a ell mateix. Una bona autoestima i una bona confiança en un mateix ajuda a afrontar els problemes del dia a dia i a buscar alternatives davant de dubtes i/o dilemes.  
  • Que tingui clars els seus interessos i capacitats. Tenir interès davant d’uns aspectes en concret, potencia les habilitats de l’infant però també permet entreveure aquelles mancances que pugui tenir. Així l’infant pot veure, acceptar i apendre alternatives per poder potenciar els seus punts forts i per millorar les seves limitacions.


  • Que maduri mitjançant els valors humans que li transmetem. Els valors que s’imparteixen durant el procés de creixement i maduració de qualsevol persona, influeix amb el pensament d’aquesta dins d’un punt de vista individual i respecte la societat en la qual vivim i creiem que hauria de ser, besada en el respecte i el col·lectivisme sense deixar de banda la opinió individual.
  • Que sigui autònom i responsable dels seus actes. Tota acció es realitza de manera voluntaria i individual encara que l’objectiu sigui col·lectiu. Per això mateix qualsevol persona ha de respondre de les seves accions siguin a nivell individual com a nivell col·lectiu, sense por a represàlies.
  • Que sigui capaç de comunicar-se, reconèixer i expressar els seus sentiments. Ningú és més important que cap altre persona. Tot membre d’un grup ha de ser capàs i tenir la oportunitat d’expressar la seva opinió o emoció per tal d’englobar les màximes impressions per intentar trobar i assolir els objectius que es poden arribar a marcar a qualsevol nivell.  
  • Que sigui crític i autocrític. Qualsevol persona ha d’assolir la capacitat de tenir una opinió personal i reflexionar sobre els diferents procediments o fets que hi pot haver dins d’una situació tan a nivell individual com a nivell col·lectiu.  
  • Que aprengui a guanyar i perdre. Tota persona ha de tenir clar que les coses a vegades no surten com un es planteja en un principi. A vegades les circumstàncies et porten a assolir o no els objectius marcats i que tan en un moment bo com en un moment dolent, la persona ha de saber guanyar respectant als que no han aconseguit la mateix fita i al revés, els que “no han guanyat” han de recolzar-se els uns als altres i fer una valoració sobre les coses que han fet i  que els ha comportat a trobar-se en la situació del moment.

RELACIONAL:

L’infant envers els altres:


  • Que conegui, accepti, escolti, respecti i estimi els altres. S’ha de buscar el bé comú potenciant el col·lectivisme a partir del respecte i el treball en equip deixant de banda les possibles diferències que hi poden haver entre les persones.  
  • Que sigui capaç d’aprendre a compartir i a estar en grup. La involucració davant d’un grup ha de ser plena sense cap mena de por a ser rebutjat. S’ha de buscar el treball en grup on entre tots aconseguim el bé col·lectiu.
  • Que fomenti el companyerisme i treballar en equip. Quan es treballa en un grup, s’ha de buscar el benefici personal dins del benefici col·lectiu sense que ningú passi per sobre de cap altre.


  • Que descobreixi el valor de l’amistat. Les persones entren i surten constanment a la vida. Tot i tenir això clar, és important saber valorar a les persones pel que t’han aportat durant cada etapa de la vida.
  • Que sàpiga escoltar i acceptar les crítiques constructives. Tota persona pot aportar diferents punts de vista sobre un tema per tal d’enriquir l’objectiu que es busca. De la mateixa manera que agrada ser escoltat i tingut en compte, les demes persones que ens envolten també. Qualsevol contraopinió d’alguna cosa que haguem pogut dir, l’hem d’encara obertament i com a una cosa per apendren i no pas com a un atac cap a la persona.
  • Que respecti els valors de convivència quotidians, respecte el grup i l’entorn. Hem de mantenir uns valors de cara a totes les perosnes que ens envolten al dia a dia i s’ha de demostrar un respecte davant els diferents entorns on ens trobem siguin personals/del poble o no.
  • Que busqui el bé comú, sense deixar de tenir una opinió pròpia i crítica. Cada persona ha d’opinar i actuar de manera individual i voluntaria, buscant sempre el benefici comú per sobre del benefici individual.

SOCIAL:

L’infant envers l’entorn:


  • Que aprengui a valorar les coses que l’envolten. Estimar i respectar tots aquells racons que descobrim siguin del poble o no.
  • Que es pugui enfrontar a qualsevol situació, i en cas de conflicte, que sigui capaç de raonar-ho i solucionar-ho.
  • Que es senti integrat a la societat i a la cultura. Tota persona és diferent i al mateix temps forma part de tots nosaltres.

MITJANS EDUCATIUS

Estil educatiu de l’equip de monitors

El monitor:


  • Ha de tenir clar que educa en tot moment ja que és un referent important pels infants. Ha de ser coherent amb el que pensa, diu i fa tenint present en tot moment, que som persones i com a tal, ens podem equivocar i canviar d’opinió respecte algun tema  ractificant la previa equivocació i sense por a demanar perdó.
  • Ha de transmetre la seva motivació. Tenim en compte que la vida personal de cadascú pot afectar a aquesta motivació inicial, és per això que la resta del grup de monitors ha de vetllar pels possibles alts i baixos que pot tenir qualsevol membre dels monitors.
  • Ha de gaudir d’una maduresa personal i afectiva, ja que això li aportarà equilibri a ell mateix i per tant, podrà transmetre-ho als infants.
  • L’equip de monitors ha d’estar predisposat a acceptar els diferents monitors amb les seves potencialitats i els seus defectes, aconseguint així una unió on s’equilibrin les mancances i les virtuts de cadascú.
  • L’equip de monitors ha de ser capaç d’assolir els objectius proposats inicialment de manera constant. No s’ha de perdre el nord durant el curs. Els monitors han de mirar d’assolir els objectius proposats ja sigui a curt, mig o llarg termini.

Treball en grup

Fer treballar els nens en grups, per edats, interessos i capacitats és un dinamisme bàsic: Poden donar opinions de tu-a-tu, aprenen a conviure amb iguals i espavilar-se segons les seves capacitats. El petit grup serà l’element que donarà cos al col·lectiu, on hi podrà haver relacions intenses, sentiment de pertinença, on es donarà seguretat i es faran sentir seu el grup de l’esplai en el qual aprenguin a conviure.

Les activitats


Hi haurà moltes varietat d’activitats per treballar, amb tendència als valors humans i seguint el nostre ideari. Aquestes hauran de ser de l’interès dels nens, activitats que els motivin.